Customer support process problems and their all-in-one resolution
DOI:
https://doi.org/10.31649/1681-7893-2025-49-1-257-263Keywords:
customer support process, customer support operationsAbstract
This paper examines the critical aspects of enhancing Customer Support Systems with an aim to have them sorted out by integrating advanced computational techniques and automation. Efficient use of computational Systems across various fields, such as science, business, and engineering, relies heavily on high-quality data and sophisticated processing. Clearly organized data and well-defined tasks are essential for maximizing Customer Support System effectiveness. The study highlights that current implementations often fail to cover end-to-end scenarios comprehensively. Effective use of tools for dynamic workload management and real-time data validation presents significant challenges. Integrated solutions are needed to handle the entire lifecycle of customer support requests - from data gathering to task allocation, and finally, to managing agents' skills based on customer reviews. A holistic approach using AI and machine learning can improve task management in customer support, resulting in better data quality, efficient task distribution, and enhanced agent performance.
References
InsideEVs. Fisker Ocean Owner Concerns. [Online]. Available: https://insideevs.com/news/714360/fisker-ocean-owner-concerns/. Created: 2023.
Reuters. EV Startup Fisker’s Deal Talks with Large Automaker Ends. [Online]. Available: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/ev-startup-fiskers-deal-talks-with-large-automaker-ends-2024-03-25/. Created: 2024.
International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering (IJISAE). Large-Scale Data Gathering: Exploring World Bank’s Influence on National Learning. [Online]. Available: https://ijisae.org/index.php/IJISAE/article/view/3526. Created: 2023.
Dynamic Business. Dealing with a Vague Client: How to Mitigate the Potential Frustration and Come Out on Top. [Online]. Available: https://dynamicbusiness.com/topics/small-business-resources/dealing-with-a-vague-client-how-to-mitigate-the-potential-frustration-and-come-out-on-top.html. Created: 2023.
UNESCO Learning Portal. Large-Scale Data Gathering: Exploring World Bank’s Influence on National Learning. [Online]. Available: https://learningportal.iiep.unesco.org/es/biblioteca/large-scale-data-gathering-exploring-world-banks-influence-on-national-learning. Created: 2023.
Help Scout. Self-Service: The Definitive Guide. [Online]. Available: https://www.helpscout.com/helpu/self-service/. Created: 2023.
Connecting Software. Top 5 Software Integration Challenges in 2023 and How to Overcome Them. [Online]. Available: https://www.connecting-software.com/blog/top-5-software-integration-challenges-in-2023-how-to-overcome-them/. Created: 2023.
Connecting Software. Top 5 Software Integration Challenges in 2023 and How to Overcome Them. [Online]. Available: https://www.connecting-software.com/blog/top-5-software-integration-challenges-in-2023-how-to-overcome-them/. Created: 2023.
ONEiO. What Are System Integrations? [Online]. Available: https://www.oneio.cloud/blog/what-are-system-integrations. Created: 2023.
McKinsey & Company. The Next Frontier of Customer Engagement: AI-Enabled Customer Service. [Online]. Available: https://www.mckinsey.com/capabilities/operations/our-insights/the-next-frontier-of-customer-engagement-ai-enabled-customer-service. Created: 2023.
GreenM. Automating Customer Complaints Management. [Online]. Available: https://greenm.io/automating-customer-complaints-management/. Created: 2023.
Help Scout. Self-Service: The Definitive Guide. [Online]. Available: https://www.helpscout.com/helpu/self-service/. Created: 2023.
HubSpot Blog. Pros and Cons of AI in Customer Service. [Online]. Available: https://blog.hubspot.com/service/pros-cons-ai-in-service. Created: 2023.
Downloads
-
pdf
Downloads: 2
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).