Аналіз технології та інструментів для реалізації систем доповненої реальності

Автор(и)

  • Р.П. Шевчук Західноукраїнський національний університет, Тернопіль
  • Р.Р. Тихий Західноукраїнський національний університет, Тернопіль

DOI:

https://doi.org/10.31649/1681-7893-2024-47-1-66-77

Ключові слова:

доповнена реальність, імерсивні технології, маркерна доповнена реальність;, безмаркерна доповнена реальність, AR-фреймворк, AR-платформа

Анотація

У статті представлено аналіз сучасних технологій та інструментів для реалізації систем доповненої реальності. Наведено специфіку функціонування безмаркерних та  маркерних технологій створення віртуальних об'єктів, а також подано їх особливості та приклади застосування. Виділено базові компоненти систем доповненої реальності та детально описано процес їх взаємодії. Проведено функціональний аналіз найбільш популярних AR-фреймворків та AR-платформ для розробки та використання AR-додатків.

Біографії авторів

Р.П. Шевчук, Західноукраїнський національний університет, Тернопіль

University of Bielsko-Biala, Bielsko-Biala, Poland

Р.Р. Тихий, Західноукраїнський національний університет, Тернопіль

аспірант

Посилання

Cao, J., Lam, K.-Y., Lee, L.-H., Liu, X., Hui, P., Su, X., "Mobile Augmented Reality: User Interfaces, Frameworks, and Intelligence", ACM Computing Surveys, 55(9), Article 189, 2023.

Patra, P., Damle, M., Abdulwahed, T. K., Alkhayyat, A., Kadhim, H. M., "Adoption of augmented reality mobile apps: Analysis of popularity", AIP Conf. Proc., 2736, 060026, 2023.

Boonbrahm, S., Boonbrahm, P., Kaewrat, C., "The use of marker-based augmented reality in space measurement", International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 2020.

Altynpara, E., Chabanovska, D., "The Fullest Guide On Location-Based AR Apss Development." Retrieved from: https://www.cleveroad.com/blog/location-based-ar-apps-development/, 2023.

Banerjee, K., "Challenges And Opportunities Innovation In Mobile Augmented Reality Systems", Journal of Advances in Management, Engineering and Science (JAMES), 01(01), 2023.

de Souza Cardoso, L. F., Mariano, F. C. M. Q., & Zorzal, E. R., “A survey of industrial augmented reality”, Computers & Industrial Engineering, 139, 106159, 2020.

Microsoft. (2019). Microsoft HoloLens | Mixed Reality Technology for Business. Retrieved from: https://www.microsoft.com/en-us/hololens.

Unity. (2019). AR foundation framework. Retrieved from: https://unity.com/unity/features/arfoundation

MIT education. AR foundation. Retrieved from: https://docubase.mit.edu/tools/ar-foundation/

Unity official documentation. AR foundation introduction. Retrieved from: https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.xr.arfoundation@5.1/manual/

Shevchuk, R., Tykhiy, R., Melnyk, A., Karpinski, M., Owedyk, J., & Yurchyshyn, T., “Cyber-physical System for Dynamic Annotating Real-world Objects using Augmented Reality”. 12th International Conference "Advanced Computer Information Technologies", Spišská Kapitula, Slovakia, 2022, pp. 392–395.

Poghosyan, S., "Learning-Oriented Augmented Reality Technology", National Polytechnic University Of Armenia, 2019.

Mendoza-Ramírez, C. E., Tudon-Martinez, J. C., Félix-Herrán, L. C., Lozoya-Santos, J. de J., Vargas-Martínez, A., "Augmented Reality: Survey", Appl. Sci., 13, 10491, 2023.

Erolin, C., "Interactive 3D digital models for anatomy and medical education", Adv. Exp. Med. Biol., 1138, 1–16, 2019.

Minerva, R., Lee, G. M., Crespi, N., "Digital twin in the IoT context: A survey on technical features, scenarios, and architectural models", Proc. IEEE, 108, 1785–1824, 2020.

Diwan, T., Anirudh, G., Tembhurne, J. V., "Object detection using YOLO: challenges, architectural successors, datasets and applications", Multimedia Tools and Applications, 82, 9243–9275, 2022.

Lanham, M. (2018). Learn ARCore - Fundamentals of Google ARCore (1st ed.). Packt Publishing. Retrieved from https://www.perlego.com/book/695234/learn-arcore-fundamentals-of-google-arcore-pdf (Original work published 2018)

Ibañez, A. S., Figueras, J. P. (2013). Vuforia v1. 5 SDK: Analysis and evaluation of capabilities. Master Thesis, Universitat Politecnica De Catalunya, 2013.

Madden L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude, 2011, 360 p.

Waraporn V., Thanadon S., Phattarika P, Suwanun S., “AR Furniture: Integrating Augmented Reality Technology to Enhance Interior Design using Marker and Markerless tracking”, 2nd International Conference on Intelligent Information Processing (ICIIP '17), New York, NY, USA, Article 32, 1–7.

Intellectual technologies in medical diagnosis, treatment and rehabilitation: monograph / [S.V. Pavlov, O.G. Avrunin, S.M. Zlepko, E.V. Bodyansky and others]; edited by S. Pavlov, O. Avrunin. - Vinnytsia: PP "TD "Edelweiss and K", 2019. - 260 p.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 69

Опубліковано

2024-06-27

Як цитувати

[1]
Р. Шевчук і Р. Тихий, «Аналіз технології та інструментів для реалізації систем доповненої реальності», Опт-ел. інф-енерг. техн., вип. 47, вип. 1, с. 66–77, Чер 2024.

Номер

Розділ

Системи технічного зору і штучного інтелекту з обробкою та розпізнаванням зображень

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають